FREESTYLER X2 kolejny poradnik jak prawidłowo skonfigurować go z ARTNET

 Aplikacja DMX512  FREESTYLER X2 ma fatalny sposób konfiguracji tego protokołu . Zamiast użyć mechanizmu zaszytego w bramkach jak "PROMYK" już od wersji 1.11 , który przekaże dane do aplikacji dotyczące numerów Universe , zmusza użytkownika do wpisywania wartości alfanumerycznych , które są mylące i nieintuicyjne.

Zaczynamy od skonfigurowania bramki ARTNET DMX512 "PROMYK 3.00" dla konfiguracji podstawowej w scenariuszu podłączenia do gniazda LAN (ETHERNET) w komputerze z adresacją statyczną .
Strona konfiguracyjna bramki ARTNET dostępna pod adresem 192.168.1.30

Aby się dostać do przeglądarki zgodnej z FIREFOX lub CHROME należy ustawić adres karty sieciowej komputera  inny niż bramki ARTNET np: 192.168.1.2 z maską 24-bitową 255.255.255.0 (w miejscu bramy domyślnej należy zostawić   puste pole). Po zapisaniu danych należy kartę sieciową wyłączyć i włączyć aż nowe ustawienia będą aktywne.
 
Teraz należy sprawdzić czy jest połączenie z bramką , można to zrobić na dwa sposoby:
  1. wpisaniem adresu bramki w przeglądarce . UWAGA ! Bez poprzedzających go liter "https://" , "www".
  2. poprzez wiersz poleceń . W windows odbywa się poprzez "CMD" lub "POWERSHELL" i wydaniem komendy : " ipconfig /all "  (pokazuje wszystkie dane interfejsów sieciowych). Po czym sprawdzamy czy pod podłączonym interfejsem LAN jest adres IPv4 192.168.1.2 i maska 255.255.255.0 . Teraz sprawdzenie komunikacji odbywa się poprzez wpisanie "ping 192.168.1.30" , czyli pingowaniem adresu bramki. 
UWAGA: WSZELKIE ZMIANY W SETUP PROGRAMU FREESTYLER X2 będą aktywne po zapisaniu konfiguracji SETUP , wyjściu z programu i ponownym jego uruchomieniu . W skrajnych przypadkach braku współpracy na styku  FREESTYLER / Windows należy zrestartować komputer.
 
Przy sterowaniu oświetleniem i w całej pracy programu FREESTYLER X2 jedynymi ramkami protokołu ARTNET są dotyczące nadawania sygnału DMX512 (0x5000 wg dokumentacji protokołu  ARTNET), co oznacza że sposób bardzo prymitywny, więc  należy zwrócić uwagę przy jej konfiguracji. 
Nic nie da wymiana bramki ARTNET na "bardziej profesjonalną  bo ona się łatwiej skonfiguruje" albo "będzie łatwiej trafić w dany UNIVERSE". 
Aby się o tym przekonać wystarczy odpalić sesję w programie WIRESHARK i obserwować pakiety wychodzące z tej aplikacji DMX512.
 
Teraz zostaną pokazane przykłady błędnej konfiguracji i zostaną omówione :
 
PRZYKŁAD I
 
Przykład błędnej konfiguracji

Błąd jest w polu "BROADCAST ADDRESS" i na czym on polega mimo że adres broadcast w tej konfiguracji sieci jest rzeczywiście 192.168.1.255 ?
Pole "BROADCAST ADDRESS" jest alfanumeryczne i tworzy adres broadcastowy poprzez maskę za pomocą liter "x" . 
Przykład prawidłowej konfiguracji . Należy zwrócić uwagę także na  numery Universe.


 W polu "BROADCAST ADDRESS" należy w tym przykładzie wpisać "x.x.x.255" dla adresowania Broadcastowego lub x.x.x.30 dla adresowania UNICAST.

Tak samo należy sprawdzić czy adres karty sieciowej odpowiada tej do której podłączany jest "PROMYK ". Być może kierujemy pakiety ARTNET do sieci Wi-FI .

PRZYKŁAD II
 
 
W tym przykładzie  w polu "BROADCAST ADDRESS" jest wpisany zły adres Broadcast, pole to przy tych wartości nadaje ramki ARTNET na adres IP 192.255.255.255 zamiast na 192.168.1.255


 PRZYKŁAD III


W tym przykładzie  w polu "BROADCAST ADDRESS" jest wpisany zły adres Broadcast. Nastąpiło w ogóle pomylenie maski adresu IP z adresem Broadcast. Także jest źle jeśli na na bramce ARTNET pierwszym nr UNIVERSE jest 0 a tu jest wpisany 1. 




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

PHOTON 2 -aplikacja ARTNET DMX512 dostępna na iPAD

Początek pracy z DMX512 i bramkami ARTNET konfiguracja karty sieciowej , aplikacji DMX512

Przesyłanie bezprzewodowe protokołu DMX512, różnice miedzy Wi-Fi a wireless DMX512